Lehti on puhjennut myös Join-Bioerkossa

Rauta on nyt kuumana Join-Bioerkossa ja silloinhan sitä pitää takoa. Ajankohtaisimpana asiana nostan biotalouden erikoistumiskoulutuksen päätöswebinaarin 11.6. klo 9-12. Päätöswebinaarin teemana on ”Osaa, viesti ja vaikuta – meillä luodaan huomisen biotaloutta”. Päätöswebinaarissa kuulet asiantuntijapuheenvuoroja, miten voit vaikuttaa kansainvälisesti ja kansallisesti. Tärkeässä roolissa ovat myös opiskelijoiden posteriesitykset, joiden avulla he kertovat koulutuksen aikana tekemistään työelämään kytkeytyneistä kehittämisprojekteista. Ilmoittautuminen päätöswebinaariin on auki 9.6. asti. Tervetuloa mukaan!

Järjestimme 26.5. biotalous + vesi -teemaisen etäaamukahvitilaisuuden, jossa osallistujia oli 25. Alustajina olivat Kuopio Water Cluster (Eero Antikainen) ja BioSO4 (Lasse Moilanen). Lisäksi kysyimme Join-Bioerko hankkeen näkökulmasta, millaista koulutusta olisi tarpeen järjestää biotalous + vesi -teemassa. Tähän saimmekin hyvää pohjustusta, sillä esim. biohiilen hyödyntäminen suodatuksessa on hyväksi todettu. Erilaiset suodatusmenetelmät ja niiden taloudellisuus olisi yksi mahdollinen koulutusteema, johon meillä Itä-Suomessa on taitavaa osaamista niin korkeakouluissa kuin yrityksissäkin. Seuraavat aamukahvit järjestämme elo-, syys- ja lokakuussa.

Maaliskuussa ilmoitimme yhteistyön aloituksesta neljän chileläisen yliopiston kanssa. Ensimmäiset yhteistyömme hedelmät ovat 23.9. klo 16-19 järjestettävä avoin webinaari ”Future Forest Bioeconomy: joint learning from Finnish and Chilean experience” sekä verkkokurssi 27.9.-8.10.2021 ”Sustainable Solutions for Circular Bio-based World, 5 ECTS”. Keskitymme webinaarissa ja kurssilla ymmärtämään metsäbiotalouden tilannetta, tarpeita ja tulevaisuutta niin Chilessä kuin Suomessa. Näistä tulemme laittamaan lisätietoa verkkosivuillemme.

Löydät meidät nyt myös LinkedIn:stä, joten tervetuloa seuraamaan!

Kirjoittanut Piritta Torssonen, Join-Bioerkon projektipäällikkö, Itä-Suomen yliopisto